zaterdag 1 januari 2011

Prijs

Ik had een korte presentatie gehouden bij de aftrap van MediaMachtig, over mijn wiki in groep 8. Margreet vroeg me waarom ik nog geen aanvraag had ingediend. Een goeie vraag.
Het zat 'm niet in een tekort aan ideeën.
Misschien was haar vraag net het duwtje dat ik nodig had. Ik besloot MITAR te gaan verkennen, omdat ik dat zo'n inspirerende keynote vond op de Onderwijsdagen.

Ik vond 2 bedenkingen bij het maken van een speurtocht met MITAR: kosten en apple.

1. de kosten
Denkend over de hardware (smartphones) bedacht ik dat het te duur was voor een basisschool.
Je betaalt voor een abonnement en je gebruikt ze niet eens maandelijks.
Dan zijn iPods in combinatie met een MiFi goedkoper.
Bovendien zijn de iPods te gebruiken in combinatie met automatiserings-apps.
2. het platform
Ik ben geen echte iProfeet. Ik ben de eerste die overstapt als ik met een PC zou kunnen, wat ik met mijn Mac doe. Als semi-digibeet ben ik echter veroordeeld tot de Mac. MITAR werkt niet met het platform van mijn gedwongen keuze. Jammer. Next.
Naast MITAR is er ARIS. Open en Mac.

Conclusie:
Als ik een digispeurtocht ga maken, is het met iPods en ARIS.
Gisteren gingen de Machtigen van MediaMachtig akkoord:
"Maak die speurtocht. Wij zorgen voor het geld."
Wow.

1 opmerking: