zaterdag 23 april 2011

The Jam

Het is gelukt! Het kan!
In drie dagen kan een juf 'n speurtocht maken met ARIS.
Gewoon, na school, met vergaderingen erbij.
Ik had nog nooit een speurtocht afgemaakt,
maar ik had al wel veel functies van ARIS verkend,
moet ik er eerlijkheidshalve aan toevoegen.

Het is geen ingewikkelde speurtocht geworden,
heel rechttoe-rechtaan, van de ene stop naar de andere.
De interactie is heel beperkt:
je leest een stukje van het verhaal
je krijgt een briefje met aanwijzing
en daar loop je naartoe om het volgende stuk te lezen
en het volgende briefje te krijgen.
Qua game niveau nul, natuurlijk.
Maar MET tekeningen en met een verhaal verzonnen door groep3.

Op de afsluitende game-show kreeg ik over dat laatste juichende opmerkingen:
de betrokkenheid van kinderen bij zo'n speurtocht is verzekerd.
Groep 3 stond inderdaad te springen bij de eerste playtest:
"Jouw tekening! Kom eens kijken!"
Ook het wonder van de QR-codes (de iPods hebben geen GPS) was groot.
Dat je met 't maken van een foto van een verzameling vierkantjes
de volgende stop kunt zien! Wow.

Groep 3 heeft hun speurtocht nog niet zelfstandig gelopen.
Doen we na de voorjaarsvakantie.
Als ik stevige hoesjes heb voor de Pods.
Wat kan een mens toch voorzichtig zijn met die prachtige pods.
Voor wie geen Pod heeft heb ik een filmpje gemaakt.
Zo kun je toch, zonder te wandelen een idee krijgen
van de speurtocht van groep 3.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten